Geoblog.pl    pozahoryzont    Podróże    Nie taki IRAN straszny jak go malują ...    Isfahan połowa świata ... najpiękniejsze kobiety, snajperzy, strażnicy rewolucji, terroryści czyli o bezpieczeństwie w Iranie

Iran
Iran, Isfahan

Irańczycy o Isfahanie mówią połowa świata ... Czy faktycznie połowa ... lub zadanie dla matematyków ... większa czy mniejsza połowa ... :) Natomiast zgodzić się muszę, że to jedno z ładniejszych miast. Na pewno w Iranie, choć myślę, że nie tylko ...

Kolejny dzień bez alkoholu ... Zaczynamy mieć zwidy ... W jednym z lokali dopatrujemy się angielskiego pubu, a perskie napisy rozszyfrowujemy jako PIWO ...:) Głodnemu chleb na myśli ...

A na poważnie, to doskonałym zamiennikiem piwa okazuje się dobra, mocna herbata - szczególnie rano. Jeszcze lepszym sposobem na ugaszenie pragnienia, szczególnie w gorące dni jest DOUGH. Słony, lekko sfermentowany jogurt rozcieńczony wodą z dodatkiem mięty. Najlepsze są te robione ręcznie, a najlepszy jak do tej pory znalazłem w Isfahanie - na przeciwko hotelu Naqshe Jahan, po drugiej stronie ulicy. Również w Isfahanie znalazłem również najgorszą odmianę Dougha. W restauracji Arshia serwują Dough ogórkowy - ohyda ...

Więcej o specjałach kuchni perskiej jak irańskie piwo, dizzi czy beryani znaleźć można w artykule:

Ceny hoteli w Isfahanie:
Amir Kabir - najczęściej polecany przez przewodniki, najtańszy ale i też o najniższym standardzie - 170 000 riali za miejsce w pokoju wielosobowym, 370 000 riali za skromną dwójkę
Naqshe Jahan - 23 usd za dwójkę z łazienką.

Wbrew obiegowym opiniom to nie w Shirazie można spotkać najpiękniejsze kobiety. Zdecydowanie to Isfahan dzierży palmę pierwszeństwa, a miejscowe dziewczyny mają najpiękniejsze uśmiechy na świecie. Do tego większość z nich, szczególnie wieczorami wcale nie chodzi w czarnych chustach czy czadorach. Większość z nich chusty zakłada tylko na koniec głowy, zaczepiając np o wielkiego koka. Dzięki temu większość, misternej fryzury jest na wierzchu. Do tego mocne makijaże, kolorowe ciuchy i niesamowite uśmiechy ...

Snajperzy, strażnicy rewolucji, terroryści ... więcej o bezpieczeństwie w Iranie: