Geoblog.pl    pozahoryzont    Podróże    Nie taki IRAN straszny jak go malują ...    Fin Garden i historyczne domy w Kashanie

Fin Garden i historyczne domy w Kashanie

Iran
Iran, Kāshān

Jest piątek, czyli muzułmańska niedziela. W dni wolne Irańczycy masowo odwiedzają wszelkie zabytki, ogrody i wszelkie miejsca, w których można zrobić piknik. W tym i Fin Garden, w którym jesteśmy jedynymi chyba turystami, budząc nieskrywane specjalnie zainteresowanie odwiedzających ogrody Irańczyków.

W ciągu godziny pozujemy do zdjęć z napotkanymi Irańczykami, odpowiadamy na dziesiątki pozdrowień, opowiadamy o Polsce i o tym jak postrzegany jest Iran w naszym kraju i Europie. Sam ogród schodzi na dalszy plan ... zresztą do ogrodów na Maderze czy Azorach Fin Garden ma się zupełnie nijak...

Inną atrakcją Kashanu są udostępnione do zwiedzania tradycyjne, historyczne domy Irańskie jak Khan-e Abbasian czy Khan-e Tabatabei. Na pierwszy rzut oka przypominają hotel Eshan, są natomiast zdecydowanie większe i dokłądniej zrekonstruowane. Szczególnie Tabatabei robi ogromne wrażenie.

Więcej o domach w Kashanie i o ogrodach Fin Garden pod linkami:

KHAN-E ABBASIAN praktycznie:
- wstęp: 100 000 riali
- podobno nie ma już biletów łączonych i do każdego domu trzeba wykupić osobny bilet
- tuż obok wejścia do domu znajduje się bardzo ładna, tradycyjna restauracja irańska

KHAN-E TABATABEI praktycznie:
- wstęp: 100 000 riali
- na dom warto przeznaczyć przynajmniej ze 2 godziny

Transport na wycieczki dookoła Kashanu i orientacyjne ceny - Reza:

- wycieczka na pustynię – ok 30 usd razem ze słonym jeziorem
- wycieczka do ogrodów Fin Garden
- wycieczka nad słone jezioro
- wycieczka do wioski Abyaneh – 15 usd

Tel do Rezy: 0913 361 11 36 lub 0361 444 95 81

Fin Garden położone jest w sporej odległości od centrum Kashanu. Biorąc pod uwagę niskie ceny taksówek to zdecydowanie najszybsza i najwygodniejsza forma dotarcia do ogrodów. Inną możliwością jest połączenie odwiedzin w ogrodach z wycieczką nad słone jezioro lub na pustynie lub do wioski Abyaneh